Ο τοίχος στην αυλή του σχολείου

Η ιστοσελίδα μας έχει στη διάθεσή της άρθρο της κ. Τσιούρη σχετικό με την τοιχογραφία στο παλιό 2ο Γυμνάσιο, της οποίας είναι η δημιουργός.  Επειδή τότε δεν υπήρχε ιστοσελίδα, δεν είχαμε τη δυνατότητα να ενημερωθούμε για τα πολύ ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν μια τέτοια καλλιτεχνική δημιουργία. Έστω και τώρα όμως μπορούμε να εντρυφήσουμε στις σκέψης της ζωγράφου. Ευχαριστούμε την κ. Τσιούρη για τη διάθεση του κειμένου αυτού.Το οπτικοακουστικό υλικό που περιλαμβάνει όλη τη διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας στη διεύθυνση:   http://2gym-ko.dod.sch.gr/site/index.php/to-sxoleio-mas/129-to-limani-mas-to-sxoleio-afieroma-sto-palio-mas-sxoleio.

Το βίντεο είχε επιμεληθεί ο καθηγητής Πληροφορικής κ. Ιωσηφίδης Γιώργος.

O τοίχος στην αυλή του σχολείου, γράφει η Χρυσή Τσιούρη

11-6-2011

DSC00613 - Αντίγραφο - Αντίγραφο

             Είναι ωραίος και πολύ μεγάλος καμβάς ζωγραφικής στην αυλή του σχολείου, μήκους περίπου 30 μέτρων. Ήθελα να γίνει κάτι που να σέβεται την αρχιτεκτονική του κτιρίου, να έχει σύνδεση με την Κω, αρμονία με το περιβάλλον και ένα παιχνίδι ψευδαίσθησης τέτοιο που μόνο η ζωγραφική μπορεί να προσφέρει.

Αρκετές μέρες περπατούσα στην πόλη της Κω, παρατηρούσα, ζωγράφιζα και σχεδίαζα τις καμάρες με τους κίονες σπαρμένες στην πόλη.

Βρίσκονταν σχεδόν παντού. Στήριζαν σχολεία, δικαστήρια, δημόσια κτίρια, αίθρια, τοίχους σπιτιών. Καμάρες, κίονες, θάλασσα, φοίνικες.

Με πολλή πίστη και ελπίδα πήρα το ρίσκο. 

Ο τοίχος στην αυλή, περάστηκε τα μονωτικά υλικά και ήταν έτοιμος. Μέτρησα τις διαστάσεις του. Ξεκίνησα να σχεδιάζω με κλίμακα στο χαρτί το βασικό σχέδιο και σιγά σιγά σχηματίστηκε και με χρώμα η εικόνα.

Τα παιδιά

             Ήθελα και έπρεπε να γίνει με τη συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου μας. Τρακόσια παιδιά όλων των τάξεων. Χρησιμοποίησα κάποιες ώρες των Καλλιτεχνικών μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου.

Δεν ήταν μόνο τα μαθήματα της φωτοσκίασης, της γραμμικής προοπτικής, της αξίας του σχεδίου, της δημιουργίας των χρωμάτων που θα χρησιμοποιούσαμε στην πράξη.

Πολύ περισσότερο ήταν το να βιώσουμε ότι η τέχνη είναι το κάλεσμα στην κοινωνία και στην επικοινωνία των ανθρώπων. Ήταν μια ομαδική εργασία και μια πρόσκληση ανοιχτή σε όλους. Παιδιά και συναδέλφους ακόμα.

Το μάθημα της συνεργασίας ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι αλλά και το πιο σημαντικό. Ήταν αυτό που μας ένωσε και μας έμαθε το σεβασμό, την υπομονή, την πειθαρχία και μας έδωσε αισθήματα ικανοποίησης και χαράς.

Τα παιδιά πρόθυμα, περίεργα με χιλιάδες ερωτήσεις, ανοιχτά και ελεύθερα στη σχέση τους με τα πράγματα, με μια φυσικότητα και ενθουσιασμό χαμένο συχνά για μας, παρακολουθούσαν και συμμετείχαν με οποιοδήποτε τρόπο σε όλη τη διάρκεια των εργασιών για να αποδείξουν άλλη μια φορά, ότι η περιοχή της τέχνης είναι ένας χώρος που μπορούμε να τα μυήσουμε και κυρίως να συναντηθούμε μαζί τους.

         Θέλω να ευχαριστήσω τη διευθύντρια του 2ουΓυμνασίου Κω κ. Μαρίνα Μπέττα για την αμέριστη συμπαράστασή της στην όλη προσπάθειά μας. Να ευχαριστήσω επίσης τον κ. Δαυίδ Μουστάκη μαθητή της Γ τάξης για το φωτογραφικό υλικό όλων των σταδίων της τοιχογραφίας.

Σας ευχαριστώ όλους πολύ.

Η συνεργασία μαζί σας ήταν για μένα πολύ σημαντική για την όλη επιτυχία του έργου.

Χρυσή Τσιούρη

Ζωγράφος

Καθηγήτρια Καλλιτεχνικών

Πρόσθετες πληροφορίες